[KE] Związek na gruzach Romen-doru

Przeglądano 232 razy

image

Romen-dor było państwem, które przetrwało różne epoki. Założone zostało przez istoty niezadowolone z rządów ówczesnego Cesarza, gdzie głównymi postaciami byli Maho, Villquar oraz Rasengan. Państwo prężnie rozwijało się do czasu Pierwszego Najazdu Daakarów. Wtedy cała państwowość jaka istniała w Fallathanie została zrównana z ziemią a Daakarowie na trzy tysiące lat zapanowali nad światem. Po świecie krążą pogłoski, że otrzymali oni od Tiliona dar, za stanięcie po jego stronie w Ostatniej Bitwie Bogów, który pozwolił im zapanować nad innymi ludami.  Dar ten nazywany był Okiem i dawał dostęp do bardzo zaawansowanej magii, która nie była dostępna dla nikogo innego. Dzieki tej przewadze Daakarowie dość szybko zniewolili prawie cały świat, prócz Nacji, która także odtrzymała dar i stawiła im opór. Jednak przez setki lat istnienia Imperium stało się ono gnuśne, skostniałe i pozbawione celu, wtedy Pani Zemsty, Darogh powróciła i z początku podstępem a potem otwarcie przekonała Daakarów do wiary w siebie. Konsekwencją tego była utrata daru Tiliona oraz rozpad pierwszego Imperium. Wszystkie kultury, rasy, organizacje odetchnęły w końcu oddechem wolności. Po tysiącach lat panowania Daakarowie zostali odepchnięci, zmuszeni do powrotu do domu. Na miejscu Imperium pojawiły się nowe państwa odtwarzające stare kultury żyjące na tych terenach od tysiącleci. Odrodził się wtedy także i Romen-dor, jednak pozbawiony tej ideii, która rozpalała jego pierwsze powstanie. Ludzie bardzo szybko zapomnieli o wolności i sprawiedliwości, chcieli powrócić do tego co oferowało im Imperium dlatego senat nowej republiki szybko zwrócił się ku Daakarom, którzy ponownie najechali na Fallath. Zdrada nie była aż tak niespodziewana, dzięki uwolnieniu mocy pradawnego rytuału ożywiona puszcza rozprawiła się ze zdrajcami zabijając większość mieszkańców Romen-doru. Na jej miejsce powstały mniejsze byty państwowe:

  1. Dol Velen stało się królestwem, którego władcą został Errhal.
  2. Aer Andor stworzyło republikę.
  3. Cantica także stała się wolną republiką.

Każde z tych państw zajęło stosunkowo niewielki obszar jednak poziom ich specjalizacji wyznaczył im kierunek rozwoju jakim był handel. 

Obecnie państwa te leżą w dość trudnym położeniu. Na poludniu graniczą z morzem Irimgardzkim domeną Alucarda. Na wschodzie z dziewiczą puszczą, która stanowi stałe zagrożenie dla każdego kto będzie chciał się w nią zapuścić. Na zachodzie Pradawny Ostwald z hordami zombie nie zachęca do rozwoju. Tylko morze i rzeka stoi otworem.

------------------------------------------------------------

Wątek ten powiązany jest z:

  1. Wszelkimi wydarzeniami politycznymi jakie zajdą w tym regionie, czyli umowy między państwami, sojusze itp.
  2. Zdarzeniami, które pozwalają graczom/organizacjom ugrać wpływy w państwach np. poprzez wspieranie ich rozwoju (przez rozbudowę i rozwój magiczno-techniczny) lub religię.

Mechanika państw miast jest ściśle związana z organizacjami i rodami jakie w nich działają, ich majątek decyduje o poziomie wpływów i możliwości zajmowania stanowisk. Są to przede wszystkim handlowe byty, które nie uzyskają wielkiej militarnej siły jednak będą posiadać kluczowe technologie i zasoby, które będą przydatne wielkim państwom w ich zmaganiach z Daakarami.