Postępy prac nad Nową Erą

Przeglądano 596 razy

Koniec Ery ciągnie się już lekko licząc od czerwca 2017 roku. Zdajemy sobie sprawę z tego, że może to być dla was męczący okres, jednak ta świadomość wcale nie sprawi, że będziemy mieć więcej czasu na przygotowanie NE niż mamy. Nowa Era to duży temat pod względem zmian w kodzie gry jak i w budowie świata, i oczywiście w systemie gry. Prace zaczynaliśmy z mglistą ideą tego jak to miałoby wyglądać ale dzisiaj już większość rzeczy jest przemyślana i spisana. Większość projektów jest gotowa, czekają je jeszcze poprawki i korekta, zespół, który to przygotował bardzo mocno pracował by jeszcze przed końcem KE oddawać wam te opisy do dyspozycji. Dodamy je do nowej wiki i będzie można je traktować jako obowiązujące w grze. Postępy w pracach nad opisami i ściągawki dotyczące bóstw, czy państw możecie śledzić w tym dokumencie. Znajdziecie tam też osobę, która jest odpowiedzialna za dany temat, jeśli więc macie jakieś uwagi do opisów to możecie do tych osób napisać i zaproponować swoje uwagi lub zrobić to bezpośrednio w odpowiednim dokumencie jako komentarz.

NE będzie oparta na kilku filarach. Oprócz oczywiście standardowych przygód z pokonywaniem potworów, dojdzie możliwość gry na poziomie księstwa a tym samym i państwa, a nawet i całych sojuszy. Świat zostanie podzielony na strefy wpływów (co już w KE po części się stało). I tak powstanie potężna Federacja, która podejmie trud walki z Imperium Selash, które stanie się głownym globalnym przeciwnikiem. Ale to nie wszystko. Na styku z agresją Imperium powstanie także Unia na którą złożą się kraj Elfów Almanan oraz kraj ludzi Averdan. Ich wschodni sąsiedzi z kolei czyli Aljann utworzą wraz z Xeh`herą Sojusz Jedynego, który połączy fanatyków religijnych a jednocześnie nieprzejednanych wrogów Daakarów. Wutan będzie grał po stronie Selash ale głownie przeciwko Xeh, zachowa chłodne stosunki z Federacją. Oprócz tego pomniejsze państwa kupieckie z północy utworzyły Zjednoczone Republiki Kupieckie, które sprzedadzą wszystko i wszystkim. Urrthorror znalazło się w strefie wpływów Federacji, z kolei Reptilia w strefie wpływów Selash. Tangrim zostało zniszczone, podobnie jak Nacja, na której miejscu pojawiła się republika piratów Nowe Siril.

Zmian w fabule Nowej Ery jest dużo, na pewno można przyjąć, że będzie to całkiem nowa gra. To z jakiego poziomu zaczną wasze postacie zależne jest jednak od wyniku fabuły Końca Ery. To nieprawda, że działania graczy nie mają w niej znaczenia. Wręcz to te działania ją w wielu miejscach napędzają zwłaszcza tam gdzie gracze chcą coś zdziałać a nie było planu dla tego fragmentu świata. Włączenie sie do KE pod wieloma względami daje sporo satysfakcji ponieważ zasady są luźniejsze, można więc na wiele sobie pozwolić. Przy czym trzeba mieć jakiś plan na swoją postać w niej, jeśli zaś takiego nie ma to warto włączyć się w działania innych graczy lub oficjalne wątki.

Oczywiście wszyscy czekacie na odpowiedź na pytanie: Kiedy Nowa Era?

Szczerze to mamy bardzo dużo zrobione tak pod wzgledem mechaniki jak i fabuły. Nie chcę jednak rzucać konkretnymi datami, ponieważ te mamy w zwyczaju przekraczać. Czasu na KF w przyszłym roku może będzie więcej albo mniej, trudno przewidzieć. Jeśli jednak będzie sytuacja, że fabularnie będzie wszystko gotowe a czekać będziemy na mechanikę to pomyślimy o jakimś mechanizmie pośrednim (na który są już pomysły), który pozwoli wejść w Nową Erę i grać już w NE a oczekiwać na rozwiązania mechaniczne. Fabularne tematy zamknięte zostaną najpóźniej do lutego. Więc to jest jakaś tam granica, później zaczniemy już myśleć nad wdrożeniem NE.

Jeszcze mały komentarz do kwestii ras premiowanych. Ogrom prac jaki wkładany jest w to by opracować projekty ras premiowanych zawsze wydawał się nadmiarowy. Projekty ras podstawowych służą zdecydowanie większej liczbie osób niż te ras premiowanych, mimo to zawsze poświęcało się więcej czasu tym drugim. Do tego dochodzi kwestia organizacji samych ras, która działała niestabilnie bo jak wiadomo jesteśmy tylko ludźmi i nie musimy wszystkiego dopilnować, zwłaszcza w grze która ma być rozrywką. Dlatego też był to system nieefektywny i często niesprawiedliwy. Lepszym więc wyjściem było przeniesienie ras premiowanych do podstawek (niż ich kasowanie w ogóle) acz wiąże się to z pewnymi dodatkowymi wymogami w dostosowaniu projektów. Co oczywiście już było właściwie zrobione ponieważ rasy nie były przekokszone, nie posiadały supersilnych umiejętności ani żadnym OP elementów (nawet latanie zostało ograniczone). Nic więc nie stało na przeszkodzie by takie rasy stały się zwykłymi rasami, co oczywiście mogło wywołać sprzeciw, no bo jak to odbierać władzę Opiekunom rasy? Ta władza także była problemem. Ponieważ rasy premiowane od czasów bardzo dawnych były w dużej mierze poletkiem właśnie ORów, robili tam co chcieli i w sumie ani nikt nie miał nad tym kontroli ani nie chciał mieć ponieważ to wymagałoby po prostu zbyt wiele pracy. Dzielenie graczy na tych co mają władzę i na tych co nie mają jest słabe. Władza w świecie gry powinna wynikać z tego co postacie indywidualnie ugrają, nie powinna być to władza z odgórnego nadania. I oczywiście to duże ryzyko by uwalniać rasy takie jak wampiry czy wilkołaki, które są dość popularne w popkulturze. Jednak w grze każdy powinien odpowiadać za siebie, to nie o rasie, państwie, czy grze świadczy sposób gry danego gracza, świadczy to o tym graczu tylko i wyłącznie. Jeśli więc będziemy trzymać się zasady, że gramy z tymi, z którymi chcemy grać to z czasem postacie, które nam nie odpowiadają nie znajdując zainteresowania znudzą się operatorom i przeminą. 
Wątpliwości jednak będą zawsze bo trudno przewidzieć przyszłość, niemniej w przypadku innych ras, które kiedyś przeszły z premium na podstawkę nie stało się nic niekorzystnego. Nie ma zalewu dobrych Drowów ;) Dlatego też o ile nie przeszkadzają nikomu postacie tworzone na potrzeby innych uniwersów to i jakaś konkretna wizja wampira czy wilkołaka, która jest odmienna od naszej, nie powinna przeszkadzać. Zwłaszcza, że to czy postać jest właściwie odgrywana będzie kontrolował system oraz Mistrzowie Gry. W jaki sposób? Tego dowiecie się w NE. Ale po to dopracowujemy opisy i szlifujemy system gry żebyście mieli jak najmniej wątpliwości i problemów w przyszłej grze.

Przy okazji zapraszamy też do przejrzenia nowej mapy Fallathanu. Wielu zapewne już ją widziała ale stale dochodzą na niej nowe rzeczy dlatego polecamy zaglądać tam co jakiś czas.

Trzymajcie się i wesołych świąt ;)